30.12.12

A look back


Januari: Kallt, kallt, kallt. Var och fotade ute med Hanna. Var på dop, hade tjejkväll och hade min första arbetspraktik på daghem.

Februari: Jacke var abi och var snusmumriken på deras sista sista skoldag. Studerade på sote igen, hade en pojkvän på alla vänners dag, firade födelsedagar.

Mars: Studenterna från Frankrike var hit i Finland. Jag var till Helsingfors och se på Torsten när han var på idols.

April: Jag var till Ylläs och ränna slalom med Alisa, det var skönt. Det var påsk, första blommorna blommade.

Maj: Jag var till Metz, Frankrike! Och Trier, Tyskland, och Paris! Det var triolis våruppvisning och vappen firade jag med årets första vårrullar och lösglass.

Juni: Sommarlovet började och vi var fina på vårfesten. Jag var och se på Finlands showdansmästerskap, hade plättkalas på villan, firade midsommar med släktet och vänner, och hade färgvattenballongkrig.

Juli: Vi firade Hannas och Lauras födelsedag vid Lauras villa. Jag var på en skriba i Vasa och fick lära många nya människor, jag var i Sverige på oas med Jacke och hans familj, och jag var på en skriba till här i Karleby.

Augusti: Skolorna började och vi "firade" det vid rödbergen. Veneziaden firades vid Rasses villa med vännerna och jag var till powerpark med Jacke, Anna H och Olivia.

September: Min morbror Jani och Reetta gifte sig och Jacke var med. Jag började mitt välgörenhetsprojekt och den varma sommarsolen blev bara en minne.

Oktober: Jag dansade mycket hela hösten, bilden är från vår hiphopdans som vi filmade in med vännerna. Jag fyllde 17 år, det snöade första gången och det började bli mörkare.

November: Jag och Jacke fotade i den fina dimman bakom min farfars hus. Min andra arbetspraktik vid hemvården började och slutade, sedan började min nästa vid hälsocentralen.

Decmber: Jag förde mitt projekt till slut. Jag var till Helsingfors med Jacke och se på Muses konsert, jag var sjuk, triolis juluppvisning gick bra, det var jul och jag fick löjligt mycket presenter.

Det var min år in a nutshell. Med sina bra och dåliga stunder.

Hoppas att nästa år ger mig nya äventyr och upplevelser! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar