13.3.12

Oh, the days of told

Min vecka med franskisarna kort:

Sönda: Kom di kl. 1 på natten

Månda: På kvällen va de program vi skolan. Franskisarna hadd nå tävlingar om vilken grupp vet mest om finland o en me finsk musik. Efter de hade vi finsk buffét, karelsk piråg, salmiak, lakrits, fazers blå, memma m.m. Sen hade vi lekar, ja va med i den gruppen o min grupp totalt dissapointed mej. Ja måsta hålla båda lekarna (kapten kommer, kimi räikkönen vs grisen). Sen va alla dit ännu en stund o prata o så :)

Tisda: Vi hadd uteprogram @ leikkari. Franskisarna lekt i snön som ungar! :D Vi hadd billifyllo i snön, potkukelkka-race o cap the flag :) De va helt kul, ja hadd tiräcklit på mig o allt men mina tår mena falla bort. När vi kom hem så foo ja o Léa ti bastu o efter så börja vi sii på filmen signs.

Onsda: Efter skolan foo vi till Café minna. Myki folk va vi, nå över 20 sammanlagt. Sen Léa kom o sii på mina pikkuset. Efter de foo ti bio o sii på le havre. Dååli film, rekomenderar int. Börja spela me telefonen efte 30min. Vi foo hem o såg signs till slut :)

Torsda: Kom Léa o sii på pikkuset igen. Sen foo vi ti nsa:s bastu-utrymmen, därifrån o bowla o sen tibaaks. Kom hem en tio. Och oj va franskisarna hade drama den kvällen.

Freda: Efter skolan foo ja till Lauras för att Léa va där. Sen foo vi hem och laga oss färdiga till Rosso. I Rosso va vi väll 9+9 (finnar + franskisar). Därifrån for vi till Hannas, de va riktit roolit att gå dit me en större grupp. Alla sjöng myki, o en stycken Laura blev min "pojkvän" för kvällen. Vid Hannas dansa vi och lekte "I have never...", va en riktit bra kväll! :D

Lörda: På morgonen foo vi o fota typ vi pususilta o fiskstugorna. Sen foo vi o skrinna, hon va helt bra faktist :) Vi låna 2 filmer, av vilka vi så en efter skrinnase. Despicable me, skönast film nånsin!! :D Om int bästa. kl.20 blev de "fest" vi kanuuna-hallen. De va helt kul till en början, flirtleken o dansase. Men senaste 1½h va noo ganska trögt.

Sönda: Roska-ruka! :) De kanske berättar redan ganska myki. Efter det sauna och andra filmen. Bad teacher, he va dååli faktist, rekomenderar inte. Halv 6 va de avskedsfest vi Kronoby folkhögskola. Vi åt, hörd när en franskis sjöng o en annan spela piano (båda va megabra!!), o lekt fruktsallad. Sen foo vi hem o halv 10 foo vi till hållhagens skola o så på hokkarihemmot.

Månda: lämna ti kl.8 :(


De e så konstit att äta moronmål o gå nånstans då man har int nån att prata mig.

Miss you allready Léa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar