31.1.12

Never stay low, I'm on the go



Ja har fattat att de e min fjärde och näst sista vecka på dagis :( Totally sadface.

Idaa va de kul på dagis. Ja va rikti omatoiminen o självständig. Som en rikti dagistant! :D Haha, de låter lite kul. Nee men ja höll lekar till dem för mig själv o pyssla me flickorna prinsessor från vessapappersrullar. En juttu om ja kom på själv faktist, förbered själv, laga me dem. Bara jag :) O dessutom fick positiv respons av de, så ja e nöjd o de har vari en bra dag på dagis :)

Sådär så di ut. Di iis ja laga hit fö de e ju inga barn, bara saker. (o minns att di e bara 2 år, redan lim e svårt)

O sen en dag sa en av flickorna noo nåt otrolit kul:
-Missä kaikki tädit on?
-Ne on palaverissa, enkö mää oo täti?
-Sulla ei oo silmälaseja!

Skönan unge, de va hennes logik :)  så fick man skratta lite.


Dessutom kom Jacke o hämta mig därifrån idag, de blir man glad av när de e så otrolit kallt :) Vi kom ti oss o laga tacopaj. Men förrän vi hann äta ringd mamma att min kusin (den lilla kusinen! :-3 ) e vi mummus o fråga om ja vill ännu komma dit. Ja trodd att di sku fara nå 2-tiden när ja e ännu o jobba, men di va ännu där. Så jag o Jacke foo dit.
Han va noo världens gulligast unge ännu också. + att mina kusiner o andra släktingar va där så de va rikti kul :)

+ några bilder från januari






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar